Klanttevredenheidscheck

K

Beste dames en heren van de Lidl supermarkten,

Vanzelfsprekend wil ik graag met u delen, dat de door mij gekochte eieren – hoewel verkeerd genummerd – tóch goed gesmaakt hebben. En hoe ik het waardeer dat uw caissières bij de check-out even verifiëren of de eieren niet stuk maar wel compleet zijn. Ik had natuurlijk liever gehad, dat ik bij u op de site een review – per ei – kon achterlaten. Dat is toch net dat stukje Klantenservice waarover ik úren kan uitweiden. En nu kan ik nergens terecht om het van de daken te schreeuwen, vandaar deze Open Brief. Waarom doet u niet wat beter uw best om mijn Klanttevredenheid te checken? Waarom neemt u stelselmatig aan, dat het zo goed is?

De koffie, de prei, de potjes Amsterdamse uien, werkelijk alles heeft me voortreffelijk gesmaakt en ik had graag daar een review over achtergelaten. Ik ben zelfs blij met uw non-food sectie, en kan daar luttele uren naar hartenlust snuffelen. Ik weet zeker, dat uw klanten daar nog wel puike bijdragen aan kunnen leveren.

Ik heb natuurlijk wel één minpuntje gevonden: uw check-out balie is aan de verkeerde zijde té kort. Ik word altijd ietwat neurotisch, als ik tegelijkertijd moet betalen en de boodschappen ofwel terug moet mieteren in het winkelwagentje of gelijk maar inpak in een boodschappentas omdat er geen ruimte meer is voor mijn boodschappen na aanschaf. Keuzes, keuzes, keuzes, die maken, dat is niet zo mijn ding. Waar kan ik u daarvan op de hoogte stellen? Beseft u wel, dat ik die gewraakte enquêtes per mail hier danig mis?

Dus graag had ik gezien dat u op uw site wat ruimte gaat bieden om een beoordeling per winkelbezoek achter te laten. Graag met mogelijkheid van datum en tijdstip van aanschaf. Immers, mijn mening is niet alleen voor u van grote waarde, maar ook voor uw overige clientèle. Het deert me echt niet, dat dat beoordelingsproces enkele minuten in beslag neemt. Ik heb toch niets beters te doen.

Op deze manier – zonder beoordelingsfactor – laat u weinig ruimte over tot verrassen. En het kan uw resultaatgerichte werken nog immens verbeteren. Net zoals al die andere bedrijven waar grote onzekerheid heerst over het door hun geleverde product en die tenminste openstaan voor ongegeneerde feedback. En mogelijk motiveert het uw medewerkers nog meer dan hiervoor reeds het geval was.

Graag hoor ik uw mening inzake mijn suggesties.

Met vriendelijke groet,
Irene

UPDATE 13:00 uur: Kijk ‘es aan… @LidlNederland heeft antwoord gegeven via TWITTER.com:

Over deze auteur

iPixelDiva

Hee hallo, ik ben Pix, jouw web-/logodesigner in de dop en ik blog sinds 2002. Mijn schrijflust doet me vaak naar het toetsenbord grijpen. Dat alles onder het genot van veel koffie en chocolate bites, gewoon omdat alles nu eenmaal veel mooie - en lekkere - flow vergt. Enneuhm..., mijn haar zit ook nog 'es altijd goed! Zie ook mijn about-pagina.
Lees je mee?

Ik wil reageren

Over mij

moi pic

Hee hallo, ik ben Pix, jouw web-/logodesigner in de dop en ik blog sinds 2002. Mijn schrijflust doet me vaak naar het toetsenbord grijpen. Dat alles onder het genot van veel koffie en chocolate bites, gewoon omdat alles nu eenmaal veel mooie – en lekkere – flow vergt. Enneuhm…, mijn haar zit ook nog ‘es altijd goed! Zie ook mijn about-pagina. Lees je mee?

Volgen mág

Testimonials

Irene kwam uit het niets. Ze zag me stuntelen met verschillende typen websites en zei: Kom maar, ik maak er eentje voor je. Nu heb ik een superfijne Wordpress-site. Ik kreeg uitleg en instructies en nog steeds kan ik altijd bij haar aankloppen voor de meest uiteenlopende vragen. Hulde voor Irene!
%d bloggers liken dit: